Anderen over Peter:
"Peter kan feilloos aanvoelen waar nog de struggling of de krampachtigheid zit en kan je op een hele mooie, respectvolle en toch confronterende manier bevragen." – Eva
"Hij is heel theoretisch, maar kon me echt in mijn hart raken. Ik kon de waarheid voelen." – Harmen
"Hij laat mensen heel erg vrij, antwoord altijd persoonlijk en laat mensen in hun waarde." – Rosa
Wie is Peter Gordijn?
Van 2005 t/m 2015 operationeel Apachepiloot. Doorgegroeid van copiloot tot gezagvoerder, Maintenance Test Pilot, Section Leader en vlieginstructeur. Vijf keer uitgezonden naar Afghanistan en Mali.
In 2006 kreeg Peter een hernia. Dit zorgde voor gedwongen zelfreflectie. Waar ben ik eigenlijk mee bezig? En als ik niet meer die stoere Apachepiloot kan zijn, wie ben ik dan nog? Zo begon een proces van persoonlijke ontwikkeling. Na een geslaagde micro-tube-operatie kon hij alles weer, inclusief vliegen. Naast zijn Apachecarrière ging zijn persoonlijke ontwikkeling gewoon door. Peter deed diverse cursussen, las veel boeken, keek video’s en zocht internet af. Hij raakte gefascineerd door de universele levenslessen die als rode draad overal terugkwamen. In 2015 publiceerde uitgeverij Kosmos zijn 1e boek “Wakker! - Levenslessen van een Apachepiloot”, waarin Peter 8 belangrijke levenslessen beschrijft aan de hand van de avonturen die hij meemaakte als Apachepiloot.
In 2014/2015 diep teleurgesteld tijdens de VN-vredesmissie in Mali. Hartverscheurend toegekeken hoe werd geschoten en geplunderd, zonder te mogen ingrijpen. Uitzonderlijk veel geprobeerd om daar verandering in te krijgen. Tevergeefs. Vertrouwen verloren in "vredesmissies". Defensie verlaten. (Voor meer info zie Wakker! hoofdstuk 7)
Vrij van defensie kwam zijn persoonlijke ontwikkeling in een stroomversnelling. Een onbeschrijflijk mooie eenheidservaring maakte een einde aan zijn jarenlange zoektocht. In een kasteel in Frankrijk schreef hij zijn tweede boek:"Het Absolute Perspectief - Van verkramping naar vrijheid". Vervolgens is Peter teruggekomen naar Nederland voor het geven van lezingen en trainingen.
.
.